Друк

Заклади освіти з інклюзивними класами та групами

 

- Заклад з інклюзивними класами;

- Заклад без інклюзивних класів;

- Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ).

Особливості інклюзивної освіти

В області функціонує 456 закладів освіти з інклюзивним навчанням: 506 закладів загальної середньої освіти, в них 1073 інклюзивних класів, де навчається 1452 учні й уведено 980 ставок асистента вчителя; закладів дошкільної освіти – 148, в них 247 інклюзивних груп, де виховується 459 дітей й уведено 212,5 ставок асистента вихователя.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсні центри", в Київській області створено 44 інклюзивно-ресурсних центри.

Укладено угоди про співпрацю між ІРЦ управління освіти і науки Броварської міської ради та Калитянською ОТГ, ІРЦ відділу освіти Іванківської районної державної адміністрації та управлінням освіти Поліської районної державної адміністрації, ІРЦ Богуславського району та Медвинською ОТГ, ІРЦ відділу освіти Броварського району та Великодимерською ОТГ, ІРЦ відділу освіти Білоцерківського району та Фурсівською ОТГ.

Перспективними напрямками освітньої діяльності з питань створення умов для інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в Київській області є розроблення нормативно-правового забезпечення дослідно-експериментальної роботи щодо створення умов для інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями психофізичного розвитку; визначення науково-методологічних засад впровадження інклюзивного навчання дітей дошкільного та шкільного віку, які мають тяжкі порушення психофізичного розвитку; визначення умов інклюзивного навчання дітей із тяжкими порушеннями психофізичного розвитку; підготовка керівників і педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти до роботи з дітьми, які мають комплексні порушення психофізичного розвитку; розроблення механізмів взаємодії спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів і навчальних закладів з інклюзивним навчанням щодо навчального та реабілітаційного супроводу дітей з комплексними порушеннями психофізичного розвитку; розроблення й апробація системи соціально-педагогічного патронату та консультативно-методичної допомоги батькам дітей, які мають тяжкі порушення психофізичного розвитку, і навчаються за інклюзивною формою.