Друк

Рік математики завершується

   1622045160920Ось і підходить до свого календарного завершення 2020/2021 навчальний рік у КЗ КОР “Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту”. Цей рік ввійде в історію ліцею як Рік математики. Задум Року математики був у приверненні уваги до точної науки загалом та створенні на рівні держави ресурсів і платформ, які дадуть дітям можливість вивчати предмет цікаво та неординарно, а також у проведенні спеціальних тематичних заходів у ліцеї.

Математику часто називають королевою наук. І це дійсно так. Чи можемо ми назвати бодай одну зі сфер життя, в якій би не використовувалася математика? Історія і психологія, геодезія і біологія, соціологія і філологія, фізика й економіка, архітектура й інформаційні технології – як тут без математики?

Проте якось так виходить, що ми не вміємо бачити ось цю математику навколо нас. Адже, незалежно від того, де й ким людина працюватиме, їй доведеться користуватися математикою. Наведемо деякі приклади.1622045160954

Математика і мистецтво

Яким може бути зв'язок між математикою та мистецтвом?

Виклик прийнято! Отож , на уроках ми вивчали та демонстрували красу математики як елемент людської культури. Ми шукали математику та задачі в творах Льюїса Керрола. Іноді вони здаються безглуздими, але насправді там неймовірна кількість математичних задач. Ми дивилися на картини Маріуцо Ешера, який був трієчником, не любив математику, але його картини висять на тлі видатних математиків ХХ століття. Не будучи математиком, він малював серйозні математичні речі, він їх втілював у мистецтві. Ми використовували техніку Оп-арт для створення математичних іллюзій.

Задачі про життя

Про які задачі йдеться, певно, не зі шкільного підручника?

Це задачі про кохання, про те, як обирати собі партнера, пропонувалася задача про перебірливу наречену. Як обрати собі найкращого нареченого — насправді, це серйозна математична задача, задача «оптимальної зупинки», вона має математичне підґрунтя: якщо ми маємо претендента і маємо план продивитися 10 претендентів, можемо точно сказати, який кращий, який гірший, але якщо йому відмовлено, то він більше не повернеться. То яка має бути стратегія, щоб обрати найкращого, з великою ймовірністю? Відповідь, яку дає математика, що ми маємо пропустити 37% претендентів, а потім взяти першого, який буде найкращим від попередніх. Ось це математика для життя.

Скажемо “ні” тривіальному домашньому завданні або як можна виміряти креативність?

І наостанок. Яким було домашнє завдання в ліцеї?

Цікавим і пізнавальним

Домашнє завдання: виготовити парашут.

Доступним та науковим

Домашнє завдання: створити портфоліо з теми: «Тригонометричні функції».

Експериментальним та дослідницьким

Домашнє завдання: побудувати гістограму та полігон частот за поезією Ліни Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать».

Домашнє завдання: виміряти висоту дерева.

P.S. Отож, вчителі математики обіцяють, що будуть дивувати ліцеїстів і надалі, вчитися вдосконалювати свої компетентності, щоб їм було найцікавіше, найлегше та найкомфортніше під час навчання. До зустрічі у новому році!!!