Онлайн воркшоп «Цифрова трансформація в освіті: сучасні практики використання Е-щоденників і Е-журналів»
Цифрове освітнє середовище – це простір для нових можливостей в освіті. Тому вчителі Київщини є активними користувачами сучасних електронних засобів навчання, зокрема онлайн-платформ,вебінструментів, інтерактивних сервісів. Зокрема Е-щоденниками та Е-журналами в області користуються 196 закладів загальної середньої освіти. Такі вебсервіси призначені для обробки та надання в електронному вигляді повідомлень про успішність учнів, а також суміжної інформації, доступної через мережу«Інтернет».
Особливої актуальності набуло питання упровадження в освітній процес Е-щоденників та Е-журналів під час жорстких карантинних обмежень, коли освітній процес необхідно було організовувати з використанням дистанційних технологій. Освітяни області спільно з керівництвом Київської обласної державної адміністрації, департаментом освіти і науки КОДА, Комунальним закладом КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» знайшли спільні ефективні рішення, які стосуються використання електронних ресурсів в освітньому середовищі.
За дорученням голови Київської обласної державної адміністрації Василя Володіна та з метою обміну досвідом використання електронних сервісів у закладах загальної середньої освіти і вдосконалення практики упровадження їх в освітній процес 17 лютого 2021 рокупроведено онлайн-воркошоп, в якому взяли участь 300 управлінців та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти області.
На діалогових онлайн-майданчиках та у відкритій вебстудії проходило обговорення надзвичайно актуальних питань цифрової трансформації в освіті.
Жанна Осипенко, директорка департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, у своєму вступному слові наголосила на важливості розбудови діджитального освітнього середовища Київщини.
До обговорення питань цифровізації освіти долучився Артур Селецький, заступник Міністра освіти і науки України, який презентував державну електронну платформу E-journal.iea.gov.ua та зазначив, що нове програмне забезпечення розроблене на базі державної модульної системи АІКОМ (раніше ДІСО), яка відома багатьом освітянам як інструмент збору освітньої статистики. Система має доволі зручний та зрозумілий для освітян інтерфейс. А ті школи, які перейдуть на ведення електронних журналів, зможуть найближчим часом відмовитися від їх дублювання в паперовому вигляді. Для цього МОН України підготувало відповідні зміни, які найближчим часом будуть внесені до нормативно-правових актів.
Учасники воркшопу обмінялися досвідом використання електронних щоденників та журналів від e-journal, e-school, moodle, HUMAN, Atoms, «Моя школа» ТОВ «Національні освітні технології» та «Нові знання»; обговорили перспективи їх запровадження в освітній процес усіх закладів освіти області.
Учасників воркшопу дуже зацікавили результати експрес-опитування користувачів Е-журналів та Е-щоденників у закладах загальної середньої освіти та підсумки порівняльного аналізу вебресурсів, які представила Алла Борбіт, завідувачка відділу дистанційного навчання КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Завершився воркшоп формуванням спільних пропозицій щодо вдосконалення практики використання електронних щоденників та електронних журналів в освітньому процесі закладів освіти Київської області.
Ознайомитися з презентаціями спікерів можна за посиланням:
https://drive.google.com/drive/folders/1pSCTrvnReXQ_Wm21YMHg2F7k_7KyBgGx?usp=sharing