Друк

Historia est magistra vitae/ Історія - учителька життя

заставкаЗацікавитися наукою, успішно працювати над власними дослідницькими проєктами – легко, якщо поряд є досвідчений наставник, захоплений своєю справою. Для МАНівців Київщини – учасників обласної профільної наукової школи з історії такими наставниками стали науковці історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Зимова онлайн-сесія обласної наукової школи з історії, яка відбулася 17 грудня в середовищі Zoom, зібрала аудиторію учнів, педагогів, керівників дослідницьких проєктів. Відкрила роботу школи Ольга Терехова, заступник директора Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді», яка подякувала викладачам історичного факультету КНУ імені Тараса Шевченка за партнерство, підтримку обдарованої молоді та наголосила, що історія є дуже популярною серед манівців області.8

Змістовний і мотивуючий діалог щодо важливих аспектів проведення наукового дослідження розпочав декан історичного факультету Іван Патриляк. «Основою початку роботи над науковою розвідкою є критичний, аналітичний, об’єктивний погляд на історіографію питання, яке вивчається і досліджується,» – наголосив перший спікер.17

Жваве обговорення викликали питання, які піднімав у своєму виступі Тарас Пшеничний, заступник декана з науково-педагогічної та навчальної роботи історичного факультету КНУ імені Тараса Шевченка. І діти і педагоги долучилися до дискусії з питання ролі і місії дослідників історії в суспільстві. У підсумку науковець резюмував: «Історик – людина, яка тримає руку на пульсі сьогодення, дослідник і публічний інтелектуал, який консультує політика, пояснює громадянському суспільству, що без знання історії складно торувати шлях і протистояти викликам».23

Актуальним для дослідників сучасної історії нашої держави був виступ наукового співробітника Національного музею Революції Гідності Євгена Сафарьянса, який ознайомив учнів з актуальними темами досліджень недавнього минулого та новітньої історії України.27

Як популяризувати історію сучасними інструментами соцмереж, учасники профільної школи дізналися від Євгенія Шатілова, наукового співробітника Національного військово-історичного музею України, координатора історичного проєкту “LEGIOHistorica”. Публікації в інтернеті, комікси та графічні романи, перформенси, театралізовані екскурсії, «живі історії», настільні ігри, паблік-проєкти, художні та документальні фільми, книги, сімейні історії – все це сучасні і досить дієві засоби для популяризації історії України.24

У підсумку зустрічі Олена Івашкіна, координатор наукового відділення історії Київського обласного територіального відділення МАН України, методист КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді» запросила до наступних зустрічей на сесіях профільної наукової школи та конкурсних платформах МАН.