Друк

Всеукраїнська літня школа для юних мовознавців: час нових проєктів і цікавих лінгвістичних досліджень

школа з фызики 2Літо – це не лише час для відпочинку, цікавих знайомств і зустрічей, а й період, коли юні дослідники-мовознавці Київського обласного територіального відділення МАН України можуть збагатитися новими знаннями, набути чи удосконалити свої вміння і дослідницькі компетентності.

Цього року Всеукраїнська літня філологічна школа, що проходила з 30 червня по 4 липня в режимі онлайн, була присвячена дослідженню українських діалектів, специфічних говірок українців відповідно до регіону, де вони мешкають. Координатором школи була Наталія Чепурко, завідувачка лабораторії суспільних та гуманітарних наук НЦ Мала академія наук України.

Упродовж кількох днів юні мовознавці під керівництвом старшого наукового співробітника Інституту української мови НАН України, кандидата філологічних наук Галини Степанівни Кобиринки досліджували українські діалекти, знайомилися з монографіями відомих вітчизняних учених-діалектологів, склали мапу їх найважливіших праць із вивчення діалектів, навчилися розпізнавати діалектні слова в сучасному мовленні та специфіку літературної мови. Цікавими були як лекційні, так і практичні заняття, на яких школярі відкрили для себе метод лінгвістичного картографування, працювали з аудіозаписами мовлення діалектоносіїв, навчилися брати інтерв’ю, визначати говірки за адміністративно-територіальним поділом, підготували творчі проєкти про українськомовний діалектний простір.

школа з фызики 4

Окрім того, юні філологи мали можливість взяти участь у практичних заняттях із англійської мови та нейрогімнастики або гімнастики для мозку.Такий комплекс вправ особливо ефективний для оптимізації інтелектуальних процесів і підвищення розумової працездатності та уваги майбутніх дослідників. Тож переконані, що цікава науковці, оригінальні підходи до організації навчальних занять і тренінгів, корисна інформація та практичні навички, сформовані під час занять у Всеукраїнській літній філологічній школі стануть поштовхом для роботи над новими дослідницькими проєктами.

школа з фызики 5

школа з фызики 3