Друк

Незалежний освітній аудит рівня навчальних досягнень учнів у Броварському районі

hjhjgjfhhgj 9Педагогічна практика свідчить про те, що одним з найбільш ефективних засобів поліпшення якості освіти є систематичні моніторингові дослідження. Саме вони дають інформацію про рівень навчальних досягнень школярів; про зміни, що відбуваються в системі освіти. Окрім того, моніторингові дослідження дають можливість виявити освітні недоліки та своєчасно внести корективи, комплексно формувати освітню політику навчального закладу та району вцілому.

Враховуючи роль таких досліджень, за ініціативи начальника відділу освіти Броварської райдержадміністрації Чайки Л.Г. та із залученням Комунального некомерційного підприємства «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» (т.в.о. директора Корольов Ю.В.) у жовтні-листопаді 2016 року розпочато  незалежний освітній аудит вивчення рівня навчальних досягнень учнів 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів Броварського району.

У рамках моніторингового дослідження проведено тестування учнів з української мови і математики у форматі, наближеному до проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Для реалізації мети дослідження під час І етапу аудиту здійснено анкетування понад 900 респондентів: учителів, учнів та батьків учнів. Під час анкетування вивчено питання задоволення організацією навчально-виховного процесу в освітніх установах району.

Кожен навчальний заклад та відділ освіти отримали ґрунтовні аналітичні довідки та матриці відповідей, за якими вчитель зможе проаналізувати результати виконання тестових завдань учнями, визначити теми, які є найбільш складними, а також вжити заходів щодо подолання цих проблем.

Зважаючи на результативність І етапу, 14 та 16 березня 2017 року відбувся другий етап  незалежного освітнього аудиту рівня навчальних досягнень старшокласників, до якого залучені 278 учнів 10 класу та 258 учнів 11 класу. Окрім підготовки ґрунтовних аналітичних матеріалів для покращення навчально-виховного процесу у школах району, тестування є ефективним засобом для підготовки старшокласників до зовнішнього незалежного оцінювання.

Проведення незалежного освітнього аудиту є важливим кроком до запровадження виважених змін. Адже, результат освітнього моніторингу це не лише набір статистичної інформації, він запускає механізм регулювання процесів як на індивідуальному рівні (вчителя, учня), так і на рівні навчального закладу з корегуванням стратегій розвитку і, звичайно ж, на рівні району при порівнянні результатів діяльності мережі навчальних закладів.