Друк

Навчаємо економіці дошкільників

DSC 0009 1Відповідно до Базового компоненту  дошкільної освіти в яслах-садку «Ромашка» м. Березань впроваджується парціальна програма «Економіка малятам».

На заняттях   педагогічні працівники формують у дітей елементарні споживчі уявлення зокрема: про потреби, товари і послуги, гроші, рекламу. Основний вид діяльності – гра. Вихователі широко застосовують сюжетно – рольові, дидактичні ігри, читання художньої літератури, бесіди. Діти знають вірші економічного спрямування, загадки, прислів’я.

Вихованці осмислюють, пов’язані з економікою риси: бережливість, працелюбність.  Дошкільнята у віці 5-7 років успішно засвоїли такі поняття як «потреби», «товар», «гроші», «ціна».  Адже більшість дітей не знає, як економно витрачати гроші. Здатність розпоряджатися грошима – необхідний життєвий навик такий же важливий, як уміння переходити вулицю, і його треба допомогти дітям придбати ще до школи. При ознайомленні дошкільнят з поняттям «ціна» педагоги навчають порівнювати ціни «дешево», «дорого».  Створюють ситуації для закріплення знань про правила економного витрачання електроенергії, води, правил  заощадження коштів сім’ї. У дітей розвинені навички економного витрачання і використання матеріалів, бережливе ставлення до речей, іграшок але виникають труднощі у виокремленні  першочергових потреб. Слід зауважити, що потреби безмежні, а можливості - обмежені. Особливих зусиль у  дітей вимагає формування   уміння відмовлятися від другорядних потреб.

Більш детально ознайомлюємо дітей з рекламою, як способом поширення інформації про товари та застерігаємо вихованців від того, що рекламі не завжди можна довіряти. Старші дошкільнята самостійно вміють рекламувати товари. Діти в процесі таких занять також засвоюють правила поведінки в громадських місцях.

Вихователі старанно готують дітей до реального життя. Це потребує від педагогів значних зусиль, зростання їх педагогічної майстерності, тому навчально-виховний процес  педагогів ґрунтується на основі  доступності та послідовності, сприяє економічному, трудовому,  моральному, естетичному, екологічному розвитку дошкільників.